Inspirat din natură, cu forme neregulate, designul corpurilor de iluminat Serip se diferențiază aducând la viață conceptul de “iluminare organică”. Fondat în 1961, brandul Serip a cunoscut trei generații de artizani și designeri portughezi care au reușit să ofere o perspectivă distinctivă prin creațiile realizate manual, în contrast cu producția de masă atât de prezentă astăzi în jurul nostru.

Frumusețea creațiilor Serip constă în compozițiile organice ale pieselor unice, cu simetrii armonioase, adevărate opere de artă.  

Povestea brandului Serip

Cu peste jumătate de secol de existență, istoria brandului Serip a cunoscut o evoluție continuă, cu diferite perioade și stiluri, toate având aceeași sursă de inspirație: natura.

Astfel, încă din perioada de început (între anii 1961-1979) a fost definită preocuparea estetică a brandului, accentul căzând pe iluminatul ornamental, iar dintre materiale cele mai folosite menționăm ceramica, porțelanul, alama, sticla opacă și opală.

În perioada anilor 1980-1996 meșteșugarii de la SERIP au început să creeze propriile designuri și să producă propria sticlă. Ținând cont de angajamentul lor puternic față de calitate, au început să folosească cristalul Atlantis, sticla și tehnicile de prelucrare italiene (precum ștanțarea și barele ornamentale italiene).

Perioada dintre anii 1997-2000 a reprezentat începutul reproducerii elementelor naturii, împreună cu introducerea alabastrului foarte des. Artizanii au reușit să dea culoare alabastrului, creând piese exclusiviste și diferențiate.

Anii 2001-2003 au însemnat crearea propriului stil și o nouă abordare a designului, conceptul organic conducând la crearea primelor colecții cu semnătura Serip. Eterik a fost prima colecție a acestei perioade și a fost lansată la Valencia, în septembrie 2001.

După crearea unei adevărate tendințe, Serip a continuat pe această cale. Designul organic a devenit parte din identitatea care definește marca Serip, consolidându-se ca esență a sa, astăzi dezvoltând noi colecții cu ajutorul inovației tehnologice.

Concept și diferențiere

Pentru brandul Serip elementul natural este esența identității sale. Formele asimetrice și neregulate fac ca abordarea să fie exclusivistă, fiind definită ca “design organic”.

Unul dintre marile avantaje îl reprezintă posibilitatea de personalizare, fapt care-i oferă clientului șansa de a-și face pe comandă proiectul unic. Pentru brandul Serip este foarte important ca utilizatorul să simtă că produsul său este unic și personalizat. Într-o lume actuală concentrată în principal pe simetrie, standard și monotonie (ca rezultat al producției industriale și mecanice),  brandul Serip răspunde cu concepte precum diferențierea, neregularitatea, unicitatea și contrastul, asemenea elementelor puternice și distinctive ale naturii. Fiecare piesă produsă este o operă de artă, datorită absenței aproape în totalitate a elementelor mecanice în procesul de producție, oferind încăperii unicitatea și exclusivitatea pe care o merită fiecare design în parte.

Tehnicienii, artizanii, sculptorii și designerii Serip își folosesc cunoștințele pentru crearea artei contemporane, în opoziție cu industrializarea, folosind materii prime precum bronzul și sticla.

Respectul față de mediul înconjurător

Respectul față de natură este adânc înrădăcinat în istoria Serip, face parte din identitatea sa. Una dintre preocupările sale constante este ca piesele să fie în principal constituite din materiale reciclate și reciclabile, precum sticla și fonta.

Mai mult decât simple lămpi, lustre sau candelabre, piesele Serip sunt opere de artă, o fuziune între artistic, frumos și utilitar. Inspirația pentru noile colecții Serip a fost întotdeauna bazată pe limbajul fenomenelor naturii, iar designerii își doresc ca la rândul lor, să-i inspire și pe alții să protejeze natura:

Colecția Calathea

Calathea este o specie de plante originară din pădurile tropicale, care produce cantități mari de oxigen și captează mult dioxid de carbon, găzduind totodată o enormă diversitate biologică. Frunzele lor se deschid și se închid pe tot parcursul zilei, iar piesele colecției își propun să transmită această mișcare subtilă, elegantă și delicată, prin diferitele curburi realizate de frunzele acestor plante. Ca și-n natură, aceste linii curbate fac ca piesele noii colecții să fie unice.

Designerii își doresc ca această colecție, Calathea, să fie o inspirație pentru un nou început și o conștientizare a mediului care face parte din viața și existența noastră de zi cu zi.

Colecția Dandelion

Conceptul colecției se bazează pe imaginea păpădiei, o plantă care are un ciclu de viață cu diverse transformări, începând din sol, crescând, înflorind într-o floare galben strălucitor, luând ulterior forma unei bile albe mici, umplute cu semințe care, odată cu suflarea vântului, se desprind, iar când ajung la pământ dau naștere altor păpădii.

Totodată, faptul că această colecție are mai multe faze se potrivește perfect cu propria identitate Serip, care a trecut prin mai multe momente de-a lungul istoriei sale și care se află în prezent într-o etapă specială a călătoriei sale: o renaștere bazată pe înflorirea celei de-a treia generații a brandului.

Mai mult decât inspirație, exclusivism și calitate, Serip înseamnă și excelență: brandul a câștigat nenumărate premii naționale (de exemplu Luxury Lifestyle Awards 2020 la categoria „Cea mai bună mobilă și articole de casă de lux din Portugalia”) și internaționale (de exemplu, lampa de perete Geyser de la Serip a câștigat concursul Design Shanghai Picks în 2020) etc.        

Programează o vizită la Showroom Arkia Creative Home (contact: 0766072123) din București pentru a vedea cataloage și mostre Serip și alte obiecte de la branduri exclusiviste pentru proiectul tău.

ARKIA© 2024